The Optimization an Artillery Unit’s Tactical Exercises

Document Type : Original Article

Authors

1 Corresponding Author, Master of Arts, Imam Hussein University, Tehran, Iran

2 Master of Arts, Imam Hussein University, Tehran, Iran

Abstract

Practical training of tactics and collective movements in the form of tactical exercises based on the unit combat doctrine is performed by a unit in order to increase and integrate technical and tactical skills of different components of the unit and prepares the unit to reach the level of intrinsic readiness defined in the unit readiness system. Missions and equipment, the presence of diverse geographical environments and types of threats double the need for tactical exercises. Paying attention to the components of command, control, planning and execution in the formulation and implementation of tactical artillery exercises in order to prevent waste and impose high costs on the organization and improve the quality of tactical exercises of artillery unit commanders with the harms of this program to optimize it. This research is applied in terms of type and descriptive-analytical in terms of methodology. The volume of the statistical sample is a full number and includes 73 experts in the field of artillery of ground force that a questionnaire with 27 items was distributed among them. Artillery and its reliability were calculated by Cronbach's alpha) 0.84). Baes on the results, "compilation of tactical exercises according to the training needs of staff" and "time of tactical exercises with regard to the geography of the region and the type of exercise" in the field of command and control and "preparation of tactical exercises in nine steps" and "organization for combat and Talent in accordance with the prepared plans "was identified as the most important injuries in order to optimize tactical exercises.

Keywords


Smiley face

  1. فهرست منابع

    1. اعلمی‌فر، محمود، (1375)، «دانستنی‌های توپخانه صحرایی»، چاپ مرکز آموزش توپخانه، جلد اول،
    2. بهمئی، حمیدرضا، (1394)، «بررسی چالش‌های تبدیل دانش ضمنی به دانش صریح در سازمان نظامی (مطالعه موردی گردان‌های توپخانه در استان خوزستان)»، کارشناسی ارشد، دانشکده و پژوهشکده علوم دفاعی، دانشگاه جامع امام حسین (ع)، تهران.
    3. پوردهقان، مسعود، (1395)، «پایان‎نامه عملکرد توپخانه در عملیات والفجر هشت و کربلای پنج با استفاده از تجارب گذشته و به‌کارگیری در نبرد آینده»، کارشناسی ارشد، دانشکده و پژوهشکده علوم دفاعی، دانشگاه جامع امام حسین (ع)، تهران.
    4. تاجیک، علیرضا، (1382)، « نحوه اجرای مانور آموزشی»، فرماندهی مهندسی خاتم‌الانبیا، تهران.
    5. حسین هاشمی، غلامرضا، (1389)، « طراحی الگوی آینده‌پژوهی در توسعه منابع انسانی»، تهران.
    6. دانشکده فرماندهی و ستاد آجا(1382)« طرح‌ریزی تمرین‌های تاکتیکی»، تهران، کمیته فرماندهی و ستاد
    7. شیخ، محمدرضا- پرواس، سیدرضا، (1391)، طرح‌ریزی و اجرای تمرین‌های تاکتیکی، دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش.
    8. صفرپور، عمران، (1395)، «پایان‎نامه آسیب‌شناسی به‎کارگیری توپ خود کافی توپخانه»/کارشناسی ارشد، دانشکده و پژوهشکده علوم دفاعی، دانشگاه جامع امام حسین (ع)، تهران.
    9. معاونت تربیت و آموزش (1399)، «دستورالعمل تمرین‌های تاکتیکی گردان توپخانه»، تهران.
    10. معاونت تربیت و آموزش (1395)، «دکترین تاکتیکی و آمادگی توپخانه صحرایی»، تهران.
    11. معاونت تربیت و آموزش (1391)آیین‌نامه توپخانه صحرایی درنبرد ناهمگون (تاکتیک)، مرکز
    12. توپخانه و پدافند هوایی.
    13. معاونت عملیات ستاد مشترک، (1385)، «دکترین آمادگی یگانی و نظام آمادگی یگانی»، تهران.
    14. نوروزی، محمدتقی. (1385)«فرهنگ دفاعی – امنیتی»، تهران: انتشارات سنا