1
Department of Mangment, Kharazmi University, Tehran,Iran
2
Department of Mangment, University of Azad, Tehran,Iran
Abstract
Since the military methods and tools are constantly progressing and innovating, therefore, appropriate marketing for new military technologies and technologies becomes important, and the main goal of this research is to identify these strategies for selling the military products of the Islamic Republic of Iran. For this purpose, first, by using the foundation data method and interviewing 21 people from the country's military and defense industry experts who were purposefully selected, the dimensions of the components and indicators affecting marketing strategies were extracted, and then by using a semi-structured questionnaire and the fuzzy Delphi technique. were analyzed. Finally, 23 basic strategies were identified according to the dimensions of the SWOT matrix, of which 12 strategies were related to the strength dimension, 6 strategies were related to opportunities, 3 strategies were related to threats, and 2 strategies were placed in the weakness dimension. The most and most important strategies that were identified in this research are in the strengths dimension, so the Islamic Republic of Iran should first pay attention to improving and increasing its strengths in the production of military products. In the next stages, using the opportunities, facing the threats and finally eliminating the weaknesses are particularly important.
الف: منابع فارسی 1. آذرلی، آرمان و نصری، فرامرز. ) 13 99 (. الگوی راهبردی توسعه صادرات تسلیحات جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی. مطالعات راهبردی ناجا، 5) 18(، 205- 260 . 2. بختیاری، محم دامین و نعی موفا، سجاد. ) 1403 (. استراتژی بازاریابی در شرک تهای دفاعی خصوصی، سومین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوآورانه در مدیریت و اقتصاد، دانشگاه امام حسین )ع( 3. بهبودی، داود و امیری، بهزاد. ) 138 9 (. رابطه بلندمدت اقتصاد دانش بنیان و رشد اقتصادی در ایران. سیاست علم و فناوری، 5) 8(، 23- 32. 4. جلالی، رستم. ) 13 91 (. نمونه گیری در پژوهش های کیفی. تحقیقات کیفی در علوم سلامت، 1) 4(، .320 -310 5. بهبودی، داود و امیری، بهزاد. ) 138 9 (. رابطه بلند مدت اقتصاد دانش بنیان و رشد اقتصادی در ایران، سیاست معلم و فناوری، 8، 23- 32. 6. حسینی، سید شمس الدین، آذرلی، آرمان، مرادزاده، محمد. ) 13 96 (. ارزیابی ساختار بازارجهانی سامانه های موشکی ضدزره و شناسایی دلایل پایین بودن جایگاه صنایع دفاعی ایران در صادرات این محصولات، 1) 2(، 185- 212. 7. طالبی، کامبیز، ثنائی پورر، هادی و حیدری، ناصر. ) 13 99 (. تبیین نقش پار کهای علم و فناوری در رشد شرکت های فناور محور، فصلنامه توسعه کارآفرینی، 4) 1(، 147 - 166 . 8. محمودزاده، ابراهیم، قاضی، حسن و قوچانی، محمدمهدی ) 13 96 (. نقش و جایگاه فناوری در بعد نظامی قدرت ملی، فصلنامه مطالعات دفاعی راهبردی، 15 9. منتظری، عباس، خنیفر، حسین، الیاسی، مهدی، محمدی، مهدی. ) 13 93 (. ارائه مدلی برای بازشدن نظام نوآوری بخش دفاعی ایران. مدیریت نوآوری، 3) 2(, 23- 48 . 10. میراحمدی باباحیدری، سیدمهدی، طباطبایی نسب، سیدمحمد. ) ۱۳۹۸ (. تأثیر اقدامات بازاریابی براساس مدل های کیفیت رابطه برند سازمانی، 3) 26 (, 183- 202.
Bakhtiari, M. A., & Naeemvafa, S. (2024). Optimal strategies in the market and sale of military products of the Islamic Republic of Iran. Defensive Researches and Management, 23(105), 75-96.
MLA
Mohammad Amin Bakhtiari; Sajad Naeemvafa. "Optimal strategies in the market and sale of military products of the Islamic Republic of Iran", Defensive Researches and Management, 23, 105, 2024, 75-96.
HARVARD
Bakhtiari, M. A., Naeemvafa, S. (2024). 'Optimal strategies in the market and sale of military products of the Islamic Republic of Iran', Defensive Researches and Management, 23(105), pp. 75-96.
VANCOUVER
Bakhtiari, M. A., Naeemvafa, S. Optimal strategies in the market and sale of military products of the Islamic Republic of Iran. Defensive Researches and Management, 2024; 23(105): 75-96.