قرآن کریم
نهج البلاغه
مجموعه بیانات امام خمینی (ره)، Emam.com
مجموعه بیانات مقام معظم رهبری، Khamenei.ir
اخوان خرازیان، مریم؛ شهبازی، محمدمهدی و فاتحی، محمد. (1396). ارزیابی عمکرد کارکنان دانشی واحد تحقیق و توسعه در شرایط برونسپاری، مدیریت تولید و عملیات، 8 (1)، 139-156.
اسماعیلی، سعیده. (1392). اثربخشی تکنیکهای ارزیابی عملکرد در ارزیابی کارکنان دانشی سازمانهای دانش بنیان (مورد مطالعه: پژوهشکده موتور ایران خودرو). پایان نامه کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه شهید بهشتی.
باباشاهی، جبار؛ یزدانی، حمیدرضا؛ طهماسبی، رضا و رجب پور، ابراهیم. (1396). طراحی مدل شایستگی کارکنان دانشی در پژوهشگاه صنعت نفت. مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت، 32، 3-24.
باقری، مسلم؛ پولادی، حسن و کیانی، مهرداد (1394). شناسایی و رتبه بندی مولفههای موثر در ارزیابی عملکرد دانشگران شرکتهای دانش بنیان. بهبود مدیریت، 9 (1)، 115-136.
بیگدلی، محمدمهدی؛ حمزه پور، مهدی (1397). کاربست رویکرد مدلیابی ساختاری –تفسیری در طراحی مدل فرآیند مدیریت عملکرد کارکنان دانشی شرکتهای دانش بنیان. مدیریت فردا، 63-83.
پژوهشکده سیاستپژوهی و مطالعات راهبردی حکمت. (1396). ساماندهی نظام ارتقاء مرتبه علمی اعضای هیئت علمی مؤسسههای آموزش عالی، پژوهشی و فناوری دولتی، آزاد اسلامی و وابسته بهدستگاههای اجرایی و نهادهای عمومی کشور.
پویا، علیرضا، نوروزی، مرضیه. (1396). نوع شناسی شاخصهای ارزیابی عملکرد منابع انسانی مورد مطالعه: شرکت گاز استان فارس. مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت، 8 (31)، 177-205.
دانایی فرد، حسن؛ امامی، سیدمجتبی. (1386)، استراتژیهای پژوهش کیفی: تأملی بر نظریه پردازی دادهبنیاد، اندیشه مدیریت، سال اول، شماره دوم، صص 69-97
ریاحی، نجمه (1395). شناسایی شاخصهای موثر در ارزیابی عملکرد کارکنان دانشی با استفاده از AHP فازی. پایان نامه کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه خوارزمی.
سیدنقوی، میرعلی؛ اسماعیلی، سعیده. (1396). اولویت بندی منابع ارزیابی عملکرد کارکنان دانشی. ششمین کنفرانس مدیریت دانش، 1-14. تهران: دانشگاه شهیدبهشتی.
شیرازی، علی؛ اژدری، گلناز. (1393). مدلی برای طراحی و ارزیابی شایستگیهای شغلی دانش کاران: موردکاوی مشاغل. پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 4 (2)، 65-81.
طاهری، عبدالحسین؛ شمس بخش، مسعود. (1395). آییننامه ارتقا مرتبه اعضای هیأت علمی آموزشی وپژوهشی و فناوری. چاپ اول: تهران: مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه پیام نور.
عرب، سیدمحمد؛ ابراهیم زاده پزشکی، رضا؛ مروتی شریف آبادی و علی. (1393). طراحی مدل فرا ترکیب عوامل مؤثر بر طلاق با مرور نظام مند مطالعههای پیشین. مجله تخصصی اپیدمیولوژی ایران، 10 (4)، 10-22.
علیدادی، یاسر؛ نیکوکار، غلامحسین؛ مهدوی مزده، محمد و موسوی، سیدجلال. (1393). ارائه مدلی جهت ارزیابی عملکرد کارکنان دانشی. پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 6 (3)، 39-55.
فرزانه کندری، نرگس؛ شامی زنجانی، مهدی؛ مانیان، امیر و حسن زاده، علیرضا. (1397). ارائه چارچوبی برای تبیین شایستگیهای مدیر ارشد دانش با روش فراترکیب. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 33 (4)، 1419-1450.
قربانی زاده، وجه الله؛ خیراندیش، مهدی و عدنان راد، اعظم. (1396). عوامل موثر بر حفظ کارکنان دانشی با هدف توسعه برنامههای کیفیت زندگی کاری در موسسه مطالعات بین المللی انرژی. مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت، 149-175.
قلی پور، رحمت الله؛ امیری، علی نقی؛ مهدی زاده، محمدرضا و زمانی فر، محسن. (1392). شناسایی عوامل مؤثر بر ماندگاری کارکنان دانشی در شرکت پخش فراوردههای نفتی ایران. مدیریت فرهنگ سازمانی، 11 (2)، 133-161.
کمالی، یحیی. (1396). روش شناسی فراترکیب و کاربرد آن در سیاست گذاری عمومی. فصلنامه سیاست، 47 (3)، 721-736.
گلشاهی، بهنام؛ درستکاراحمدی، ناهید. (1398). شناسایی و رتبه بندی عناصر بسته پاداش جامع برای کارکنان دانشی آینده (مورد مطالعه: شرکتهای دانش بنیان صنعت دفاعی). آیندهپژوهی دفاعی، 85-107.
مصدق خواه، مسعود؛ ساکت چقوش، علیرضا. (1390). طراحی الگوی ارزیابی عملکرد کارکنان نهادهای ارزش محور مطالعه موردی: سازمان بسیج مستضعفان. مدیریت اسلامی، 19 (1)، 201-222.
معاونت تربیت، آموزش و فرهنگ سپاه. (1398). آییننامه شناسایی و جذب اعضای هیئت علمی مراکز آموزش عالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.
مکارم شیرازی، ناصر (1389)، تفسیر نمونه، تهران: دارالکتب الاسلامیه.
مکارم شیرازی، ناصر (1390)، پیام امام امیرالمؤمنین (ع)، تهران: انتشارات علی ابن ابی طالب (ع).
مهرابی، امیرحمزه؛ خنیفر، حسین؛ امیری، علی نقی، زارعی متین، حسن و جندقی، غلامرضا (1390)، معرفی روش شناسی نظریه دادهبنیاد برای تحقیقات اسلامی (ارائه یک نمونه)، مدیریت فرهنگ سازمانی، سال نهم، شماره 23، صص 5- 30.
میرسپاسی، ناصر. (1389). مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار. تهران: انتشارات میر.
نجفی، اسدالله؛ افرازه، عباس. (1389). تحلیل و افزایش کارکرد کارکنان دانشی زن؛ موردکاوی شرکت پارس خودرو. مطالعات اجتماعی زنان، 8 (1)، 7-29.
Agarwall, S. C. (1980). A Study of Productivity Measures for Improving Benefit-Cost Ratios of Operating Organizations, International Journal of Production Research, Vol. 18 No. 1, pp. 83-102.
Bagienska, Anna. (2012). Modeling Knowledge Workers Competences. Business Trends, 55-61.
Barney G. Glaser, Anselm L, Strauss. (1967), The Discovery of Grounded Theory: Strategies for Qualitative Research, Chicago: Aldine.
Bogdanowicz, Maureen., & Bailey, Elaine. (2002). The value of knowledge and the values of the new knowledge worker: generation X in the new economy. Journal of European industrial training, 26, 125-129.
Bumbarger, W. B. (1984). Operation Function Analysis: Do it Yourself Productivity Improvement, Van Nostrand Reinhold, New York, NY
Bussin, Mark H.R, & Brigman, Natasha. (2019). Evaluation of remuneration preferences of knowledge workers. SA Journal of Human Resource Management. 1-10
Charmaz, C. (1990), "Discovering Chronic Illness: Using Grounded Theory", Social, Science and Medicine, 30
Creswell, John W. (2012), Educational research: planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research / 4th edition, Pearson Education, Inc.
Drucker, Peter. F. (1999). Knowledge-Worker Productivity: the Biggest Challenge. California Management Review, 41, 79-94.
Gontiuk, Viktoriia. (2013). Management Theory and Studies for Rural Business and Infrastructure. Scientific Journal, 35(4).
Horwitz, Frank. M., Teng Heng, Chan., Quazi, Hesan. A., Nonkwelo, Carol., Roditi, Denise., & van Eck, Paul. (2006). Human Resource Strategies For Managing Knowledge Workers: An Afro- Asian Comparative Analysis. International Journal of Human Resource Management, 17(5), 775-811.
Mundel, M.E. (1975). Measuring and Enhancing the Productivity of Service and Government Organizations, Asian Productivity Organization, Tokyo.
Nayeri, Mahmoud. D & Rostami, Malihe (2016).A Model On Knowledge Workers Performance Evaluation, Review of Knowledge Economy, Vol.3, No.1, pp.1-13
Nokada, I., & Takeuchi, H. (1995). Knowledge – Creating Company:"How Japanese Companies Create The Dynamics Of Innovation. Oxford University Press.
Noor, N. Anida. Zaria. Mohd, & Minai, Mohd. Sobri. (2019). The Influence of Knowledge Worker Characteristics on Knowledge Integration Capacity among Malaysian Knowledge Workers. Internatinal Journal of Acdemic Research in Business and Social Sciences, 9(14),83–92
Piggot-Irvine, Eileen. (2003). Appraisal training focused on what really matters. The International, 17(6), 25-61.
Ramirez, Yuri W. and Nembhard, David A. (2004). Measuring Knowledge Worker Productivity, Journal of Intellectual Capital, Vol. 5 No. 4, pp. 602-628.
Reinhardt, Wolfgang., Schmidt, Benedikt., Sloep, Peter., & Drachsler, endrik. (2011). Knowledge Worker Roles and Actions-Results of Two Empirical Studies. Knowledge and Process Management, 1-25.
Sampath, K. (2006). A Study Of Belongingness Among Knowledge Workers-Development Implications. IFTDO Conference.
Sobocka, Halina. (2020). Acquiring knowledge workers in organizations. Ekonomia I Prawo. Economics And Law, 19(1), 119-134.
Strauss, Anselm L.; Corbin, Juliet M. (1998), Basics of Qualitative Research: Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory, Sage Publications, London.
Tennant, M (2014). Doctoring the knowledge worker. Studies in Continuing Education, Taylor & Francis.
Vveinhardt, Jolita., & Papšienė, Palmira. (2013). The Structure of Human Resources Assessment Process: Conditions for Criteria Formation. Business and Management Research, 2(2), 69-84.
Wright, K (2005). Personal knowledge management: supporting individual knowledge worker performance. Knowledge management research & practice, orsociety. tandfonline.com