ازکیا، مصطفی؛ مختار پور، مهدی (1395)، سنجش میزان تأثیر ارزشهای اجتماعی بر احساس امنیت شهری (مطالعه موردی: شهر تهران)، نشریه مطالعات جامعهشناختی شهری، س هفتم، ش 21: 24 ـ 1.
بنتلی و دیگران (1380)، محیطهای پاسخده، ترجمه بهزادفر، تهران: دانشگاه علم و صنعت ایران.
خضیری عفراوی، ندا؛ ابراهیم مظهری، محمد؛ مکی نیری، ثریا (1394)، تدوین احکام طراحی فضای پیادهرو با تأ کید بر افزایش امنیت شهری مطالعه موردی: بلوار گلستان شهر اهواز، فصلنامه علمی ـ پژوهشی مطالعات شهری، ش 15: 69 ـ 80.
سجادیان، ناهید؛ امامپور، سعید؛ مدانلو جویباری، مسعود (1394)، تحلیلی بر امنیت محیطی کارکرد بوستانهای شهری بر پایه رویکرد CPTED (نمونه موردی: شهر ساری)، پژوهشنامه جغرافیای انتظامی، سال سوم، ش 10، 87 ـ 109.
سلیمانی، علیرضا؛ آفتاب، احمد؛ پاکروان، افسانه (1394)، سنجش تأثیر کیفیت طراحی در امنیت فضای شهری (نمونه موردی: خیابان امام خمینی ارومیه)، فصلنامه علمی ـ پژوهشی جغرافیایی سرزمین، سال دوازدهم، ش 47، 33 ـ 47.
ضرابی، اصغر؛
جمالی، نژاد مهدی (1389)، بررسی نقش مدیریت هماهنگ شهری در تحقق بخشی میزان امنیت اجتماعی؛ مورد پژوهی: استان اصفهان،
مدیریت شهری،
دوره 8، ش 26، 225 – 240.
کانونی، رضا؛ ایمانی، بهرام؛ حبیب زاده، عظیم؛ مسلمی، آرمان (1394)، سنجش احساس امنیت اجتماعی در مناطق شهری (مطالعه موردی: شهر اردبیل)، پژوهشنامه جغرافیای انتظامی، س 3، ش 10: 1 ـ 34.
گلکار، کوروش (1379)، مؤلفههای سازنده کیفیت طراحی شهری، نشریه علمی ـ پژوهشی صفه، ش 32: 65 ـ 38
گلی، علی (1390)، زنان و امنیت در فضاهای عمومی شهری (مطالعه موردی: پارک آزادی شیراز)،
جامعهشناسی تاریخی، دوره 3، ش 2: 143 ـ 165.
گلی، علی؛ قاسم زاده، بهنام؛ فتح بقالی، عاطفه؛ رمضان مقدم واجاری، یاسمن (1394)، عوامل مؤثر در احساس امنیت اجتماعی زنان در فضاهای عمومی شهری (نمونه موردی: پارک ائل گلی تبریز)، فصلنامه شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده، سال هیجدهم، ش 69: 98 ـ 252.
نقی زاده، محمد؛ بهادر، زمانی؛ کرمی، اسلام (1389)، ملاحظات فرهنگی در شکلدهی به نماهای شهری با تکیه بر ساختارهای نماهای شهری ایرانی در دوران اسلامی، دو فصلنامه هویت شهر، ش 7.
Aksu, D. T., & Ozdamar, L. (2014). A mathematical model for post-disaster road restoration: Enabling accessibility and evacuation. Transportation research part E: logistics and transportation review, 61, 56-67.
Alhajji, A. F. (2008). What is energy security? Definitions and concepts. Oil, Gas & Energy Law Journal (OGEL), 6(3).
Aradau, C. (2004). Security and the democratic scene: Desecuritization and emancipation. Journal of International Relations and Development, 7(4), 388-413.
Bernard, H. R., & Bernard, H. R. (2012). Social research methods: Qualitative and quantitative approaches. Sage.
Carmona, M. (2010). Public places, urban spaces: the dimensions of urban design. Routledge.
Crowe, T. D. (2000). Crime prevention through environmental design: Application of architectural design and space management concepts (2nd edition). Butterworth; Heivemann Oxford.
Danisworo (1989) Konsep Peremajaan Kota, Institut Teknologi Bandung.
Das, D. (2008). Urban quality of life: A case study of Guwahati. Social Indicators Research, 88(2), 297-310.
DETR, C. (2001). The value of urban design. Tonbridge: Thomas Telford.
Forman, R. T. (2000). Estimate of the area affected ecologically by the road system in the United States. Conservation biology, 14(1), 31-35.
Frum, E. (1981). Healthy society. (A. Tabrizi, Trans.) Tehran: Behjat.
Gramlich, E. M. (1996). Different approaches for dealing with social security. The Journal of Economic Perspectives, 10(3), 55-66.
Hansen, W. G. (1959). How accessibility shapes land use. Journal of the American Institute of planners, 25(2), 73-76.
Iwarsson, S., & Ståhl, A. (2003). Accessibility, usability and universal design—positioning and definition of concepts describing person-environment relationships. Disability and rehabilitation, 25(2), 57-66.
Jacobs, A., & Appleyard, D. (1987). Toward an urban design manifesto. Journal of the American Planning Association, 53(1), 112-120.
Jeffery, C. R. (1971). Crime prevention through environmental design. Sage: Beverly Hills, CA.
Mavoa, S., Witten, K., McCreanor, T., & O’sullivan, D. (2012). GIS based destination accessibility via public transit and walking in Auckland, New Zealand. Journal of Transport Geography, 20(1), 15-22.
Mikulincer, M., Gillath, O., Halevy, V., Avihou, N., Avidan, S., & Eshkoli, N. (2001). Attachment theory and rections to others' needs: Evidence that activiation of the sense of attachment security promotes empathic responses. Journal of personality and social psychology, 81(6), 1205.
Newman, O. (1972). Crime prevention through environmental design defensible space. New York: Macmillan Company.
Preston, J., & Rajé, F. (2007). Accessibility, mobility and transport-related social exclusion. Journal of Transport Geography, 15(3), 151-160.
Rates, R., & Default, L. G. (2003). A false sense of security. Risk, 63-67.
Renzaho, A. M., & Mellor, D. (2010). Food security measurement in cultural pluralism: Missing the point or conceptual misunderstanding?. Nutrition, 26(1), 1-9.
Somenahalli, S. V., Taylor, M. A., & Susilawati, S. (2016). Road Network Accessibility and Socio-economic Disadvantage Across Adelaide Metropolitan Area. Transportation in Developing Economies, 2(2), 1-8.
TDM (Transport Demand Management), Encyclopedia 2008, Roadway Connectivity, Victorian Transport Policy Institute Accessed.
Tiesdell, S., & Oc, T. (1998). Beyond ‘fortress’ and ‘panoptic’cities—Towards a safer urban public realm. Environment and Planning B: Planning and Design, 25(5), 639-655.
Wilson, J. G., & Kelling, G. L. (1982). Broken windows: The police and neighborhood safety. Atlantic Monthly, March, 29-38.
Yigitcanlar, T., Sipe, N., Evans, R., & Pitot, M. (2007). A GIS‐based land use and public transport accessibility indexing model. Australian planner, 44(3), 30-37.