قرآن کریم
نهج البلاغه
ابوالعلایی، بهزاد، (1398). مدیریت عملکرد، تهران: انتشارات سازمان مدیریت صنعتی.
ایمانی، حسین (1403). نظام مدیریت عملکرد کارکنان به مثابه ابزاری برای پیشگیری از فساد اداری، فصلنامه چشم انداز مدیریت دولتی، 15 (1): 61-36
باقری، محمدحسن؛ رضایت، غلامحسین؛ نیرومند، حیدرعلی. (1400). شاخصهای ویژگیهای فردی ارزیابی عملکرد کارکنان سازمانهای نظامی، فصلنامه مطالعات دفاعی استراتژیک، سال نوزدهم، شماره 83: 111- 134
بذرکار، اردشیر (1402). شناسایی و اولویتبندی شایستگیهای کلیدی مدیران در افزایش اثربخشی مدیریت عملکرد کارکنان، نشریه پژوهش های نوین در مدیریت عملکرد، دوره 2، شماره 1، خرداد: 78-70
رضایت، غلامحسین؛ نیرومند، حیدرعلی. (1399)، الگوی ارزیابی عملکرد کارکنان سازمانهای نظامی، فصلنامه مطالعات دفاعی استراتژیک، سال هجدهم، شماره 82: 289- 312
رضائیان، علی؛ گنجعلی، اسداله(1390). "مدیریت عملکرد: چیستی، چرایی و چگونگی"، تهران، انتشارات دانشگاه امام صادق(ع)
رفیع زاده بقرآبادی، علاءالدین(1387). مدیریت عملکرد دستگاههای اجرایی. چاپ سوّم. تهران: انتشارات فرمنش.
زارع، سیدمحسن؛ شائمیبرزکی، علی؛ انصاری، محمداسماعیل؛ ابزری، مهدی. (1397). بررسی ابعاد اقتضایی نظام ارزیابی عملکرد کارکنان کلیدی با رویکرد معماری منابع انسانی،فصلنامهی پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین علیهالسلام، سال دهم، شماره4 (شمارهی پیاپی 34): 75- 100
سرچهانی، زهرا؛ زارع، رحیم؛ قنبری، سیروس و قلتاش، عباس(۱۳۹۷). آسیبشناسی نظام ارزیابی عملکرد مدیران مدارس یافتههای یک پژوهش کیفی، دو فصل نامه علمی پژوهشی مدیریت مدرسه ٦(٢): ٢٦٤-284
سعادت، اسفندیار (1375). مدیریت منابع انسانی، تهران، انتشارات سمت.
سعادت، اسفندیار(1386). مدیریت منابع انسانی. چاپ اوّل، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه(سمت).
سلطانی، محمدرضا؛ طلایی، محمدحسین و صابری مقدم، احمد(1397). آسیبشناسی نظام ارزیابی شایستگیهای پاسداری در سپاه. فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، سال دهم، شماره 2(پیاپی 32): 75-100.
سلطانی، محمدرضا؛ علیانی، موسی. (1396)، مقایسهی تطبیقی و تحلیلی نظام ارزیابی عملکرد و نظام ارزشیابی شایستگیها در سازمان، فصلنامهی پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین علیهالسلام، سال نهم، شماره1(شمارهی پیاپی 27) :157- 182
غنی زاده، عبدالرضا؛ نوری، روح اله؛ حسنپور، اکبر؛ وکیلی، یوسف (1400). آسیبشناسی نظام مدیریت عملکرد سازمانهای بخش دولتی ایران، نشریه مدیریت سازمان های دولتی، دوره 10، شماره 1: 66-47
قائمی، فرشته؛ میرکمالی، سیدمحمد؛ رستمی، رضا؛ صالحی، کیوان.(1399). فراترکیب عوامل مؤثّر در ارزیابی عملکرد مدیران مدارس، فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت مدرسه، دوره هشتم، شماره چهارم: 50- 72
قلیپور، آرین (1393). "مدیریت منابع انسانی (مفاهیم، تئوریها و کاربردها)"، چاپ سوم، انتشارات سمت، تهران.
کشته گر، عبدالعلی و شکوهی، جواد(١٣٩٤). تبیین رابطه بین سیستمهای اطّلاعات منابع انسانی و اثربخشی مدیریت منابع انسانی، پژوهشهای مدیریت عمومی، ۲۹: ۱۳۱-۱۵۲
محمدی، محمد؛ شریف زاده، فتاح (1396). طراحی الگوی مدیریت عملکرد با رویکد توسعه منابع انسانی در بخش دولتی، فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی، سال چهارم، شماره 15: 159-133
مرادی، مصطفی؛ شهباز مرادی، سعید؛ طلوعی اشلقی، عباس.(1396). مدلسازی ارزیابی عملکرد کارکنان با استفاده از سیستمهای خبره، دوّماهنامه علمی-پژوهشی دانشور رفتار/مدیریت و پیشرفت، سال هجدهم، شماره 1-47، : 35- 54
میراحمدی، سیدمحمدرضا؛ عطافر، علی و کتابی، سعیده(1401). تعیین معیارهای ارزیابی عملکرد کارکنان یک شرکت تولیدی. پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، ٤(٢٢): ۲۱۳-٢٣٤
نادرزاده گوارشکی، مریم؛ معقول، علی؛ چرابین، مسلم و زنده دل، احمد(۱۳۹۷). شناسایی عوامل ارزیابی عملکرد سازمانی گروههای آموزشی دانشکدههای دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مجله دانشکده علوم پزشکی نیشابور، ۶(۳): ۲۰
نجفی، تکتم وقلیپور، آرین(۱۳۹۵). آسیبشناسی سیستم مدیریت عملکرد در شرکتهای کوچک و متوسّط(SMEs) بازار سرمایه ایران(مورد مطالعه: تأمین سرمایه امین). نشریه بهبود مدیریت، ١٠(٤): ٣٤،١٥٩-۱۷۹
نجفیزاده، محمدحسن و زاهدی، سیدمحمد(۱۳۹۵). آسیبشناسی نظام مدیریت عملکرد کارکنان در دانشگاه علوم پزشکی قزوین با استفاده از مدل سه شاخگی. مجله مدیریت توسعه و تحوّل، ٢٥: ٦٩-٥٩
نصیری، مریم؛ فیروزآبادی، آمنه؛ سلاجقه، سنجر؛ فاتحی راد؛ نوید (1401). مبانی مدیریت عملکرد کارکنان، همایش: کنفرانس ملی مدیریت و کارآفرینی در مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی، دوره 1.
Aboubichr, B., & Conway, N. (2023). The gaming of performance management systems in British universities. Human relations, 76(4): 602-628.
Agell, N., Ganzewinkel, C. J. V., Sánchez, M., Roselló,L., Prats, F. & Andriessen,P. (2015) “A consensus model for Delphi processes with linguistic terms and its application to chronic pain in neonates definition”, Applied Soft Computing, 35: 942-948.
Campbell, J. L., & Göritz, A. S. (2014). Culture corrupts! A qualitative study of organizational culture in corrupt organizations. Journal of business ethics, 120(3): 291-311.
Chen, M. (2015). Corruption and anti-corruption practices in human resource management in the public sector. Bergen: Chr. Michelsen Institute-U4 Anti-Corruption Resource Centre.
Slatten, T., and Svensson, G., and Svaeri, S.( 2010). Service Quality and Turnover Intentions as Perceived by Employees. Lillehammer University College. Lillehammer. Norway. Emerald Group Publishing Limited. 40:2. 205-221.
Yean, T. F. (2016). Organizational justice: A conceptual discussion. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 219: 798-803.
Yu-Jen Wu, Jiang-Liang Hou. (2010).“An employee performance estimation model for the logistics industry”. science direct.
Armstrong. M.(2006). Performance Management: Key Strategies and Guidelines. London: Kogan Page
Deb, T.(2008). Performance Appraisal and Management: concept, antecendents and implications. NewDelhi: Excel Book.
Dessler,Gary (1988). Personnel management. Englewood cliffs, New jersey, Prentice Hall International, Inc. 4th edition: 53-56.
Loo, Robert(2002), " The Delphi method: a powerful tool for strategic management," Policing, 'An International Journal of Polics Strategies & Management, Vol. 25, No. 4, 762-769;{Online} Available:http://www. Emeraldinsight.com/1363-951x.htm.
Noe , R. A. Hollenbeck, J. R., Gerhurt. B., & Wright, P. M.(2009). Human Resource Management: Gaining Competitive Advantage. New York: Mc GrawHill.