امینی، علی (1393). بررسی برخی از عوامل مؤثر بر حفظ و نگهداشت کارکنان (مورد مطالعه: سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران). پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه جامع امام حسین(ع).
ابطحی، سیدحسین (1392).مدیریت منابع انسانی (از نظریه تا عمل). تهران: انتشارات فوژان.
بابامرادی، جمال (1388). بررسی رابطه بین نظام جامع خدمات و رضایت کارکنان ستاد مشترک. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده مدیریت و برنامهریزی دانشگاه جامع امام حسین(ع).
بهادری، محمدکریم؛ بابایی، منصور؛ مهرابیان، فردین (1391).اولویتبندی مؤلفههای مؤثر برانگیزش شغلی در کارکنان یک مرکز نظامی بهروش تحلیل سلسلهمراتب (AHP). مجله طب نظامی. ش 4(14):236 ـ 243.
حبیبیان، شیرزاد (1395). بررسی رابطه بین خدمات رفاهی عدالتمحور با انگیزش کارکنان (مطالعه موردی سازمان بسیج مستضعفین). پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت و برنامهریزی دانشگاه جامع امام حسین(ع).
دهقان، نبیاله؛ قوچانی، سیدمحمود؛ علیزاده، حمید (1393). طراحی الگوی بومی عوامل مؤثر بر توزیع پاداش در قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) آجا. فصلنامه مدیریت نظامی. ش56 (4): 51 ـ 77.
رحمانپور، لقمان (1380). شناسایی عوامل مؤثر در حفظ و نگهداری منابع انسانی مطالعه موردی بانک رفاه کارگران. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس.
رحیمیپور، روناک (1390). بررسی مقایسهای معیارهای عملکردی و غیر عملکردی بر پرداخت پاداشهای سازمانی و تأثیر آنها بر انگیزش کارکنان اداره کل فنیوحرفهای استان کردستان. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد کردستان.
ﺳﺎﺩﺍﺕﻣﮑﯽ، ﻣﻬﺸﯿﺪ؛ ﺍﺣﻤﺪی، ﻣﺮﺿﯿﻪ (۱۳۸۷). ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ ﺍﺭﺯﺵ ﺩﺭ ﭘﺮوژﻩ ﺍﺣﺪﺍﺙ ﭘﻞ. ﺳﻮﻣﻴﻦ ﮐﻨﻔﺮﺍﻧﺲ ﻣﻠﯽ ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ ﺍﺭﺯﺵ.
صمدی، منصور؛ حاجیپور، بهمن؛ فارسیزاده، حسین (1387). نارسایی در ارائه خدمات، راهبردهای احیای خدمات و تأثیر آنها بر رفتار مصرفکننده. نشریه مدیریت بازرگانی. ش 1 (1): 71 ـ 86.
عامریان، وحید (1392). بررسی چالشهای نظام خدمات رفاهی کارکنان (مطالعه موردی یکسانسازی در خدمات). پایاننامه کارشناسی ارشد، در رشته مدیریت منابع انسانی گرایش نگهداشت، دانشکده مدیریت و برنامهریزی دانشگاه جامع امام حسین(ع).
ﻋﺒﺎدیآذر، ﻣﺤﻤﺪﺗﻘﻲ (1390). ﺑﺮرﺳﻲ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﺆﺛﺮ اﻧﮕﻴﺰﺷﻲ ﺑﺮ ارﺗﻘﺎی بهرهوری در ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ اﻣﻮر اداری داﻧﺸﮕﺎه ﺗﺒﺮﻳﺰ. پایاننامه ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ ارﺷﺪ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ دوﻟﺘﻲ. ﻣﺆﺳﺴﻪ آﻣﻮزشوﭘﮋوﻫﺶ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ و برنامهریزی.
میرزایی، حسن؛ مجلل، محمدعلی؛ بیکزاد، جعفر (1394). شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر حفظ و نگهداشت منابع انسانی در فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی. فصلنامه منابع انسانی ناجا. ش 10 (39): 67 ـ 88.
مقیمی، سیدمحمد (1386). سازمانومدیریترویکردپژوهشی. تهران: نشر ترمه.
محمودزاده، چنگیز (1387). بررسی میزان رضایت مراجعین از سامانه خدمات مسکن. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه جامع امام حسین(ع).
محمودیان، احمد؛ گنجی، فروزان؛ حیدرزاده، آبتین (1382). تأثیر ارائه خدمات مددکاری در کاهش نیازهای بهداشتی ـ درمانی سالمندان. مجلهدانشگاهعلومپزشکیوخدماتبهداشتی ـ درمانیقزوین. ش 29: 56 ـ 62.
محسنیانفر، مهدی (1387). بررسی نظام نگهداری منابع انسانی بر ماندگاری کارکنان، مطالعه موردی: دانشگاه امام صادق(ع). پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه امام صادق(ع).
موسوی، سیدعلی (1392). تأثیر انواع راهبردهای جبران خدمات بر نگرشهای شغلی کارکنان بانک رفاه. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت منابع انسانی. دانشگاه تهران.
میرمحمدصادقی، سیدعلیرضا؛ زارعی، مصطفی؛ طهماسبی، عباس (1397). شناسایی و رتبهبندی کارکردهای بهرهوری کارکنان با استفاده از تلفیق BSC و روششناسی مهندسی ارزش. فصلنامۀ پژوهشهای مدیریت منابع انسانی. ش 10(4): 75 ـ 100.
نصیریپور، اشکان؛ طیبی، سیدجمالالدین؛ حبیبی، منصوره (1391). راﺑﻄﻪ اراﺋﻪ ﺗﺴﻬﯿﻼت رﻓﺎﻫﯽ ﺑﺎ مسئولیتپذیری ﮐﺎرﮐﻨﺎن در ﻣﺮاﮐﺰ ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ و درﻣﺎﻧﯽ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻧﻮر. ﻣﺠﻠﻪ ﺳﻼﻣﺖ و ﺑﻬﺪاﺷﺖ. ش 3 (3): 28 ـ 37.
یعقوبپور، سیما، فاطمینژاد، محمد (1396). رابطه رضایت شغلی با انگیزش کارکنان با الگوی دو عاملی هرزبرگ. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی. ش 8 (1): 263 ـ 282.
Clare. I.R chandler, frank mteir Huyn Revburn, Christopher. j. m. whitty. (2016). motivation money and respect: A mixed – method study of Tanzanian – non physician clinicians social science AND medicine, 68, 2078-2088.
Deangelo F. (2016). Elementary school managers relationship job motivation and performance levels in Damavand and Rood hen cities. Journal of Educational Administration, 4, 75-88.
Dantis, F. (2013). Health sector reform and public sector health worker motivation: a con ceptual frame work social since & medicine 5u, 1255-1266.